Zanim podejmiesz się obowiązków królewskiego rycerza i zaczniesz odkrywać rozległe obszary Endorii, musisz wybrać postać, która będzie twoim wcieleniem w grze. Do wyboru masz jedną z trzech klas. Każda z nich różni się wyglądem, parametrami i schematem rozwoju, co ma ogromny wpływ na sposób prowadzenia rozgrywki.

W grze King's Bounty Legenda dostepne są trzy klasy postaci: wojownik, paladyn i mag.

 

 

line wojownik napis

wojownik


⚔ Potrafi dowodzić dużą armią i z łatwością przywoływać duchy szału.

 Umiejętności podwyższają parametry bojowe istot w jego armii.

⚔ Po zdobyciu nowego poziomu doświadczenia, wojownik otrzymuje runy mocy oraz premię do ataku, obrony lub szału.

⚔ Jego silną stroną jest szybki przyrost dowodzenia oraz szału, ale nieustannie cierpi z powodu niskiego poziomu many. 

⚔ Głównym drzewkiem umiejętności wojownika, jest drzewko mocy. Szybciej niż pozostałe klasy rozwija swoje umiejętności mocy i w przeciwieństwie do pozostałych klas, może trzymać naraz dwie bronie, a także dwa zestawy regaliów.

⚔ Jedną z ważniejszych umiejętności wojownika jest Taktyka, która pozwoli mu na rozmieszczenie swoich jednostek przed rozpoczęciem bitwy.

 

 

POCZĄTKOWE STATYSTYKI

   Łatwy   Normalny    Trudny   Niemożliwy 
Atak 2 2 2 2
Obrona 1 1 1 1
Intelekt 0 0 0 0
Mana 15 13 10 10
Szał 30 25 20 20
Dowodzenie 1500 420 210 210
Złoto 10000 4000 2000 2000
  Magiczne kryształy   100 40 20 20
Runy Mocy 14 8 6 6
Runy Umysłu 10 4 2 2
Runy Magii 8 2 0 0

 

Mówiąc krótko - wojownik to najlepsza postać dla osób, które chcą dowodzić dużą armią, jednak należy pamiętać, że w walce z czarodziejami lub nieumarłymi, wojownik może mieć drobne problemy.

 

 

line paladyn napis

 

paladyn

⚔ Jest postacią będącą mieszanką wojownika oraz maga, która po części rozwija drzewko dotyczące magii oraz po części drzewko mocy.

⚔ Dzięki swoim umiejętnościom paladyn otrzymuje po walce więcej złota i punktów doświadczenia. Jest również w stanie zdobyć bardziej szczegółowe informacje na temat swoich wrogów, a czasem nawet przeciągnąć ich na swoją stronę. 

⚔ Może trzymać w rezerwie dwa oddziały jednostek.

⚔ Po zdobyciu nowego poziomu doświadczenia, paladyn otrzymuje runy umysłu oraz jednakowy bonus do parametrów bojowych i magicznych. Dostaje średnią premię do poziomu dowodzenia, many oraz szału. Rozwija głównie umiejętności umysłowe.

⚔ Paladyn może nosić dodatkowe regalia i artefakty.

⚔ Posiada zdolność zmiany swojej ścieżki umysłu na magię lub moc, za pomocą umiejętności Kamień Runiczny, która zmienia runy umysłu w runy mocy oraz magii.

⚔ Posiada również umiejętności t.j. możliwość zmiany Kapłanów w Inkwizytorów lub potężną zdolność, przypisaną tylko jemu - "Boży Gniew". Warto również dodać, iż Paladyn znacznie lepiej radzi sobie w starciu z nieumarłymi, aniżeli wojownik.

 

POCZĄTKOWE STATYSTYKI

     Łatwy     Normalny     Trudny     Niemożliwy  
Atak 1 1 1 1
Obrona 1 1 1 1
Intelekt 1 1 1 1
Mana 23 19 15 15
Szał 23 19 15 15
Dowodzenie 800 320 160 160
Złoto 7500 3000 1500 1500
  Magiczne kryształy   50 20 10 10
Runy Mocy 10 4 2 2
Runy Umysłu 12 6 4 4
Runy Magii 10 4 2 2

 

Ogólnie rzecz biorąc, Paladyn to najlepsze wyjście dla osoby niezdecydowanej :)

 

 

line mag napis

mag


⚔ Polega głównie na sile swoich zaklęć.

⚔ Umiejętności maga pozwalają mu na ulepszanie swoich zaklęć i zwiększanie siły ich działania. Nawet podczas walki mag jest w stanie szybko odnowić poziom swojej many.

⚔ Może rekrutować do swojej armii więcej istot, które same również są magami.

⚔ Doświadczony mag posiada zdolność rzucania dwóch czarów w ciągu tury, co w połączeniu z dużą ilością many potrafi siać niezłe spustoszenie.

⚔ Po zdobyciu nowego poziomu doświadczenia, mag otrzymuje runy magii oraz jednakową premię do intelektu.

⚔ Jego maksymalny poziom many zwiększa się bardzo szybko, za to jego dowodzenie oraz szał rozwijają się wolniej.

 Może na sobie mieć dwa dodatkowe artefakty.

 

POCZĄTKOWE STATYSTYKI 

     Łatwy     Normalny     Trudny     Niemożliwy  
Atak 0 0 0 0
Obrona 0 0 0 0
Intelekt 3 3 3 3
Mana 30 25 20 20
Szał 15 13 10 10
Dowodzenie 600 240 120 120
Złoto 5000 2000 1000 1000
  Magiczne kryształy   100 40 20 20
Runy Mocy 9 3 1 1
Runy Umysłu 9 3 1 1
Runy Magii 14 8 6 6

 

Mag, jest dobry na wszystko i sieje zagładę przez pierwszych kilka poziomów rozgrywki. Wydaje się, że mag to postać zdecydowanie najłatwiejsza w rozbudowie i w przemierzaniu świata.