Każdy chce aby jego bohater był silny i mądry, lecz na samym początku gry nie można określić go tymi słowami. Na starcie nasz bohater nie posiada punktów Dowodzenia, Ataku, Obrony i Intelektu. Nie posiada także żadnych przedmiotów, umiejętności oraz zwojów. Jest więc bardzo słaby.


Żeby bohater stawał się coraz silniejszy musi:

+ awasować na wyższy poziom,

+ kupować lub zbierać przedmioty (więcej w artykule "Przedmioty"),

+ zbierać sztandary i odwiedzać ołtarze,

+ zbierać runy i dodawać lub podnosić umiejętności bohatera (więcej w artykule "Umiejętności bohatera"),

+ oswajać duchy szału (więcej w artykule "Szkatułka szału"),

+ zbierać zwoje magiczne (więcej w artykule "Zaklęcia").

 

 

Podstawowe cechy bohatera, które zostają zwiększone wraz z poziomem doświadczenia:

 

dowodzeniePunkty dowodzenia
Decydują o tym, ile istot bohater może mieć w swojej armii. Każda istota wymaga pewnej ilości punktów dowodzenia. Możesz je zwiększyć, zdobywając poziom doświadczenia, znajdując sztandary na mapie przygody lub za pomocą specjalnych przedmiotów.

atakAtak
Odpowiada za siłę ataku bohatera, w przypadku jeżeli punkty ataku bohatera są większe niż atakowanej jednostki, owa jednostka otrzymuje dodatkowe obrażenia. Jeżeli różnica punktów jest duża zadawane obrażenia zostają zwiększone są nawet o 300%.
 

obronaObrona
Podobnie jak w przypadku ataku, jednak tutaj ilość punktów obrony jeżeli jest większa niż punkty ataku, wówczas bohater otrzymuje mniejszą ilość obrażeń. Jeżeli różnica jest znacząca, wówczas obrażenia są zmniejszone nawet od 2/3.

intelektIntelekt
Ten atrybut przydaje się przede wszystkim przy magii,zwiększa on co 7 punkt siłę obrażeń od magii (również od czarów) o 10%, zaś co 15 punkt zwiększa czas działania niektórych czarów o jedną turę.

manaMana
Wykorzystywana do rzucania zaklęć. Zaczyna się stopniowo odnawiać po każdej walce, ale istnieją również sposoby na odzyskiwanie jej w czasie bitwy.

 

szałSzał
Jego poziom rośnie w trakcie walki. Używa się go, by przywołać duchy szału. Oprócz tego wyższy poziom szału zwiększa siłę oraz częstość występowania obrażeń krytycznych, zadawanych przez twoje oddziały.