wisdomMądrość 
Zwiększa ilość Many bohatera oraz maksymalną liczbę zwojów.

1. Mana +10, miejsce na zwoje +2:   0mocy  0umyslu
 5magii
2. Mana +20, miejsce na zwoje +4:  0mocy
 0umyslu
 7magii
3. Mana +30, miejsce na zwoje +6:  0mocy
 0umyslu
 10magii

 

alchemyAlchemik
Redukuje ilość kryształów potrzebnych do zwiększenia poziomu zaklęcia.

1. Redukuje potrzebne kryształy o 15%:   0mocy  1umyslu
 3magii
2. Redukuje potrzebne kryształy o 30%:  0mocy
 1umyslu
 5magii
3. Redukuje potrzebne kryształy o 50%:  0mocy
 1umyslu
 7magii

 

meditationMedytacja
Zwiększa szybkość regeneracji many bohatera podczas gry na mapie.

1. Szybkość regeneracji many +30%:   0mocy  1umyslu
 1magii
2. Szybkość regeneracji many +60%:  0mocy
 1umyslu
 2magii
3. Szybkość regeneracji many +100%:  0mocy
 1umyslu
 3magii

 

concentrationKoncentracja
Pozwala bohaterowi przywrócić część Many po każdej turze.

1. +2 pkt. many na turę:   0mocy  3umyslu
 8magii
2. +4 pkt. many na turę:   0mocy
 3umyslu
 9magii
3. +6 pkt. many na turę:   0mocy
 3umyslu
 10magii

 

ordermagicMagia Ładu
Ta umiejętność pozwala bohaterowi dodawać i modernizować zaklęcia Magii Ładu.

1. Pozwala nauczyć się zaklęć ładu:  0mocy  2umyslu
 2magii
2. Zaklęcia ładu można rozbudować do poziomu 2:   0mocy
 4umyslu
 4magii
3. Zaklęcia ładu można rozbudować do poziomu 3:   0mocy
 8umyslu
 8magii

 

distortionmagicMagia Zniekształcenia
Ta umiejętność pozwala bohaterowi dodawać i modernizować zaklęcia Magii Zniekształcenia.

1. Pozwala nauczyć się zaklęć zniekształcenia:  1mocy  1umyslu
 4magii
2. Zaklęcia zniekształcenia można rozbudować do poziomu 2:   2mocy
 2umyslu
 7magii
3. Zaklęcia zniekształcenia można rozbudować do poziomu 3:   3mocy
 3umyslu
 10magii

 

chaosmagicMagia Chaosu
Ta umiejętność pozwala bohaterowi dodawać i modernizować zaklęcia Magii Chaosu.

1. Pozwala nauczyć się zaklęć chaosu:  2mocy  0umyslu
 6magii
2. Zaklęcia chaosu można rozbudować do poziomu 2:  4mocy
 0umyslu
 8magii
3. Zaklęcia chaosu można rozbudować do poziomu 3:  6mocy
 0umyslu
 12magii

 

healerUzdrowiciel
Zaklęcia uzdarawiające stają się bardziej efektywne.

1. Siła zaklęć +15%:   0mocy  1umyslu
 1magii
2. Siła zaklęć +20%:  0mocy
 2umyslu
 2magii
3. Siła zaklęć +25%:  0mocy
 3umyslu
 3magii

 

archmageArcymag
Ta umiejętność zmniejsza wymagane dowodzenie dla Kapłanów, Inkwizytorów, Druidów, Szamanów, Nekromantów i Arcymagów.

1. Wymagane dowodzenie -10%:   0mocy  0umyslu
 3magii
2. Wymagane dowodzenie -15%:   1mocy
 0umyslu
 4magii
3. Wymagane dowodzenie -20%:  2mocy
 0umyslu
 5magii

 

necromancyNekromancja
Po walce, część zabitego oddziału może być wskrzeszona. Umiejętność ta wzmacnia również zaklęcie Necro.

1. 15-20% jednostek zostaje wskrzeszonych, moc zaklęcia Necro +10%:   0mocy  2umyslu
 4magii
2. 20-30% jednostek zostaje wskrzeszonych, moc zaklęcia Necro +20%: 
 0mocy
 3umyslu
 5magii
3. 30-40% jednostek zostaje wskrzeszonych, moc zaklęcia Necro +30%: 
 0mocy
 4umyslu
 6magii

 

highermagicWyższa magia
Tajemnica wyższej magii pozwoli bohaterowi użyć Księgi Zaklęć dwa razy na turę.

1. Umiejętność jest dostępna raz w trakcie walki:   5mocy  5umyslu
 20magii
2. Możliwość dostępna jest 2 razy podczas walki:  5mocy
 5umyslu
 15magii
3. Możliwość dostępna jest 3 razy podczas walki:  5mocy
 5umyslu
 10magii

 

destroyerNiszczyciel
Magowie, którzy specjalizują się w zaklęć bojowych zadają dzięki nimi więcej szkód.

1. Moc zaklęć +15%:  1mocy  0umyslu
 5magii
2. Moc zaklęć +30%:  2mocy
 0umyslu
 7magii
3. Moc zaklęć +50%:   3mocy
 0umyslu
 9magii