zwiad

Zwiad
Pozwala bohaterowi dostrzec, z jakich jednostek składają się wojska na mapie oraz w przybliżeniu określić liczebność wojsk.

1. Pozwala dostrzec, z jakich jednostek składają się wojska na mapie:    0mocy  1umyslu
 0magii
2. Pozwala w przybliżeniu określić liczebność wojsk na mapie:   0mocy
 2umyslu
 0magii
3. Pozwalaw przybliżeniu określić liczebność wojsk zamkowych garnizonów:   0mocy
 3umyslu
 1magii

 

handelHandel
Umiejętność ta pozwala bohaterowi sprzedawać przedmioty i zwoje po wyższych cenach.

1. Cena sprzedaży przedmiotów +50%. Cena sprzedaży zwojów +30%:    0mocy  1umyslu
 0magii
2. Cena sprzedaży przedmiotów +75%. Cena sprzedaży zwojów +40%:   0mocy
 2umyslu
 0magii
3. Cena sprzedaży przedmiotów +100%. Cena sprzedaży zwojów +50%:   0mocy
 3umyslu
 0magii

 

trofeaTrofea
Umiejętność ta zwiększa ilość złota zdobywanego po zakończonej walce.

1. Premia +10%:   1mocy  3umyslu
 1magii
2. Premia +20%:   1mocy
 5umyslu
 1magii
3. Premia +30%:   1mocy
 7umyslu
 1magii

 

chwalaChwała
Wszyscy chcą walczyć pod sztandarem słynnego bohatera! Zwiększają się umiejętności dowódcze bohatera.

1. Premia 100:   2mocy  5umyslu
 0magii
2. Premia 250:   3mocy
 7umyslu
 0magii
1. Premia 500:   4mocy  6umyslu  0magii

 

rezerwyRezerwy
Umożliwia bohaterowi umieszczać oddziały w rezerwie. Nie biorą one udziału w walce.

1. Umożliwia bohaterowi zachować jeden oddział w rezerwie:   3mocy  3umyslu
 0magii
2. Teraz bohater może mieć dwa rezerwowe oddziały:   3mocy
 3umyslu
 0magii

 

dyplomacjaDyplomacja
Jeśli w armiach bohatera i przeciwnika znajdują się podobne jednostki, bohater może zachęcić część oddziałów wroga do przejścia na jego stronę, jeśli jego umiejętności dowódcze są odpowiednie.

1. Wabi do 5% jednostek:   1mocy  6umyslu
 0magii
2. Wabi do 10% jednostek:   2mocy
 7umyslu
 0magii
3. Wabi do 15% jednostek:   3mocy
 8umyslu
 0magii

 

tolerancjaTolerancja
Oddziały tolerują obecność penych istot w armii, dzięki czemu nie maleją ich morale.

1. Oddziały tolerują obecność nieumarłych w armii:   2mocy  8umyslu
 2magii
2. Oddziały tolerują obecność nieumarłych i demonów w armii:   2mocy
 8umyslu
 2magii

 

straznikswiatlosciStrażnik Światłości
Gdy bohater zlikwiduje jednostkę sił Mroku, taką jak oddział demonów lub nieumarłych, otrzymuje dodatkową nagrodę po walce.

1. +20% szt. złota, +5% pkt. doświadczenia:   1mocy  4umyslu
 1magii
2. +30% szt. złota, +10% pkt. doświadczenia:  2mocy
 6umyslu
 2magii
3. +40% szt. złota, +15% pkt. doświadczenia:  3mocy
 8umyslu
 3magii

 

inkwizycjaInkwizycja
Pozwala bohaterowi szkolić kapłanów na inkwizytorów.

1. Pozwala bohaterowi szkolić kapłanów na inkwizytorów:    1mocy  5umyslu
 1magii

 

boskigniewBoski Gniew
Umiejętność ta zwiększa skuteczność ataków jednostek bohatera przeciw demonom i nieumarłym. Nie wpływa na demony i istoty nieumarłe (tylko dla paladyna).

1. Atak +3:   5mocy  8umyslu
 0magii
2. Atak +10:   5mocy
 8umyslu
 0magii
3. Atak +15:   5mocy
 8umyslu
 0magii

 

kamienrunicznyKamień Runiczny
Każdy umieszczony Run Umysłu daje bohaterowi dodatkowe Runy Mocy i Magii (tylko dla paladyna).

1. Runy Mocy i Magii +10:   0mocy  10umyslu
 0magii
2. Runy Mocy i Magii +10:   0mocy
 10umyslu
 0magii
3. Runy Mocy i Magii +10:   0mocy
 10umyslu

 0magii