Misję otrzymasz od Króla Marka, po ukończeniu misji "Tajemnica wyspy Lyaro".

Idź na przystań i porozmawiaj z rybakiem Kitano na temat transportu na Wyspy Wolności.

Gdy dotrzesz na miejsce (Wyspy Zachodnie) porozmawiaj ze stojącym przy brzegu kupcem Valdesem na temat Jamesa Farciarza. Krasnolud nie zna co prawda miejsca pobytu poszukiwanego marynarza, ale za to skieruje Cię do ludzi, którzy mogą coś na ten temat wiedzieć.
Pierwszym z nich jest pirat Czerwonobrody, natomiast drugim dziewczyna Jamesa, Mirabella. Oboje znajdują się na Wschodnich Wyspach.

Płyń na Wyspy Wschodnie (przejście znajduje się na wschodzie Wysp Zachodnich).

Po dotarciu skieruj się na ląd. Przed budynkiem Tawerna "Dziesiąta Fala", stoi Mirabella - narzeczona Jamesa. Porozmawiaj z kobietą i zapytaj o Farciarza. Dowiesz się, że poszukiwany przez Ciebie pirat urządził sobie kryjówkę w tutejszej kopalni.

Teraz musisz znaleźć Czerwonobrodego. Siedziba pirata (Dom Czerwonobrodego) znajduje się mniej więcej w centralnej części krainy. Uzyskasz potwierdzenie, że Farciarz chowa się w kopalni, zlokalizowanej nieopodal jego chaty. 

– Pirat zaoferuje Ci pomoc w dostaniu się do środka. Jeśli skorzystasz (zalecane), zdradzi Ci hasło, pozwalające ominąć strażnika kopalni. W zamian jednak zażąda przysługi - dostarczenie czarnego znaku (uruchomi się zadanie poboczne Czarne Znamię) Jamesowi Farciarzowi.

Wyjdź z chaty Czerwonobrodego i skieruj się do kopalni Farciarza, korzystając z pobliskiej ścieżki. Podczas rozmowy ze strażnikiem powiedz mu, że jesteś Krewetką (możesz także z nim walczyć lub dać mu łapówkę).

Wejdź do kopalni (na południu).

Porozmawiaj z Jamesem Farciarzarzem (Szmaragdowy Zamek) i zapytaj go o krasnoludzkie mapy podziemi. Musisz się z nim zgodzić i obiecać 100'000 szt. złota (później i tak będziesz miał ponowny wybór).

Jeśli chcesz, aby ukończyć zadanie "Czarne Znamię", daj Jamesowi znak i wróć do Czerwonobrodego. Jeśli zabijesz Jamesa wcześniej, zadanie nie zostanie ukończone.

Wskazówka: Możesz teraz powrócić do króla Marka po dodatkowe 5'000g złota (przyda się przy wybraniu opcji przekupienie Farciarza).


– Odzyskaj mapy podziemi od Jamesa Farciarza:

+ kup je za 100'000 sztuk złota

+ lub zabij Jamesa Farciarza (zalecane);  musisz to zrobić i tak, jeśli chcesz wziąć Mirabellę za żonę); uważaj bo jak to zrobisz wszystkie pirackie jednostki już nie będą neutralne, tylko staną się Twoimi wrogami

James Farciarz

Atak: 8, Obrona: 6, Intelekt: 10, Mana: 80

77 Zbrojni, 81 Łucznicy, 31 Maruderzy, 145 Piraci, 3 Wilki morskie, 35 Kapłani, 64 Manty


+ albo przyjmij jego ofertę i zabij Czerwonobrodego (a następnie wróć do Jamesa); mimo wszystko zadanie "Czarne znamię" zostanie ukończone

Czerwonobrody

Atak: 10, Obrona: 7, Intelekt: 3, Mana: 20

289 Piraci, 114 Łucznicy, 259 Bandyci, 11 Wilki morskie


Wróć do króla Marka (Grenwort), przekaż mapy i powiedz mu o handlu niewolnikami.


Nagrody: Punkty doświadczenia (500exp), złoto (6'300g), *żona Mirabella.